Co tak naprawdę daje integracja sklepu internetowego z porównywarkami cenowymi?


Właściciele sklepów internetowych z szerokim asortymentem z pewnością powinni rozważyć integrację z porównywarkami cen typu Ceneo, Skąpiec czy Nokaut. Podobnie jest w przypadku integracji z systemami aukcyjnymi typu Allegro czy eBay. Jest to szybki i łatwy sposób na efektowne promowanie oferty w Sieci.

Takie rozwiązanie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, gdyż Internet jest jedną z najskuteczniejszych form promocji marki i prowadzonego sklepu internetowego. Dlaczego jest to ważne? Chociażby dlatego, że co czwarty Internauta korzysta z porównywarek cenowych przed zakupami online. Zdecydowanie się na integrację z porównywarką cen, to sposób na pozyskanie większej liczby klientów, budowanie wizerunku i marki sklepu internetowego w Sieci.

porównywarki cenowe Magento 2
porównywarki cenowe Magento 2

Co daje integracja sklepu z porównywarkami cenowymi?

W celu zaoszczędzania pieniędzy i czasu oraz otrzymania możliwości szybkiej prezentacji swojej oferty w Sieci, warto zainwestować w integracje z porównywarkami cenowymi. Z całą pewnością promowanie sklepu poprzez porównywarki cen jest dla niego jedną z najskuteczniejszych metod marketingu.

Należy pamiętać o tym, że to w dużej mierze właśnie atrakcyjne ceny zachęcają potencjalnych klientów do dokonania zakupu w danym sklepie. Prawie 50% Internautów korzysta z porównywarek cenowych. Cena to jednak nie wszystko. Wraz ze wzrostem wymagań i oczekiwań klientów, konieczne jest sięgnięcie po narzędzia promujące ofertę i dodatkowe funkcje, dzięki którym możliwe będzie budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Integracja z porównywarkami cen pozwala więc na budowanie marki sklepu, przez co staje się on godny zaufania.

Sprzedaż wielokanałowa

Sprzedaż wielokanałowa to sklep internetowy zintegrowany z porównywarkami cenowymi, można skrócić czas potrzebny na zaprezentowanie oferty w Sieci, dzięki szybkiemu i automatycznemu pobraniu całej bazy produktowej. Składają się na nią między innymi nazwy produktów, ich ceny, opisy, zdjęcia oraz informacje o możliwościach przesyłki czy też o stanach magazynowych. Takie rozwiązanie jest więc niezwykle pomocne w celu podniesienia atrakcyjności oferty i zwiększenia konwersji.

Właściciel sklepu ma dodatkowo różne możliwości prezentowania swojej oferty. Może on bowiem przykładowo dokonać selekcji produktów do porównywarki czy też wybrać rodzaj prezentowanych danych (kolorystyka, rozmiar i dostępność produktów itd.). Należy pamiętać także o tym, że klienci cenią sobie bezpieczeństwo, a porównywarki cen oznaczają współpracujące z nimi sklepy certyfikatami bezpieczeństwa. Wszystko to jest oparte na autentycznych transakcjach, które zostały dokonane przez kupujących. Okazuje się w praktyce, że sklepy internetowe posiadające logo Zaufane Opinie odnotowują nawet o 40% większy wzrost transakcji.

Możliwe jest nawet w wielu przypadkach kupowanie bezpośrednio przez porównywarkę, a właściciele sklepów mogą liczyć na dostęp do raportów (informacje związane z przekierowaniami i działaniami marketingowymi, zestawienia opinii klientów czy statystyki konwersji sprzedaży).