Integracja sklepu z serwisami aukcyjnymi i marketplace - co z tego wynika?


Coraz więcej osób prowadzących sklepy internetowe decyduje się na integrację z serwisami aukcyjnymi, dzięki czemu sprzedaż staje się wygodniejsza i efektywniejsza. Allegro jest platformą aukcyjną, od której wiele osób zaczyna poszukiwania konkretnych rzeczy w postaci odzieży, kosmetyków, sprzętów czy nawet artykułów spożywczych. To tutaj możliwe jest znalezienie bogactwa asortymentu w przystępnych cenach, a ponadto klienci mogą liczyć na szybkie zakupy.

Zintegrowanie sklepu z tym popularnym serwisem to sposób na promocję. Na Allegro bowiem sklep internetowy widnieje jako marka, a na każdej aukcji przedsiębiorca ma możliwość zareklamowania się i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Jakie korzyści daje takie rozwiązanie i czy rzeczywiście warto na nie postawić?

Integracja sklepu z serwisami aukcyjnymi – jakie płyną z tego korzyści?

Allegro jest jednym z największych serwisów aukcyjnych, który umożliwia zakup dowolnej rzeczy w bardzo szybki i wygodny dla konsumenta sposób. Dzięki integracji sklepu z Allegro możliwe jest wystawianie oferowanych produktów w postaci aukcji na tym serwisie. Zintegrowany z Allegro sklep internetowy przyczynia się do zwiększenia zainteresowania ofertą, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Z całą pewnością warto wykorzystać potencjał drzemiący w portalach aukcyjnych. Dostępne są już nawet gotowe szablony do zarządzania szablonami aukcji, wybierania produktów do poszczególnych aukcji i edytowania aukcji przez wbudowany w sklep edytor. Wystarczy w panelu sklepu wybrać i skonfigurować szablon aukcji, aby móc w przyszłości uruchamiać sprzedaż za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest między innymi aktualizowanie stanów magazynowych i informowanie klientów o dostępności poszczególnych produktów oraz wystawianie wielu towarów jednocześnie. Proces sprzedaży zostaje usprawniony dla obu stron i nie ma nawet potrzeby kontaktowania się z klientami w celu ustalenia szczegółów realizacji złożonego przez nich zamówienia.

Decydując się na integrację sklepu internetowego z Allegro, jego właściciel może liczyć na możliwość automatycznego wznawiania aukcji i zakańczania ich w przypadku braku towaru na magazynie. Dodatkowo można łączyć zamówienia od tego samego kupującego, który z kolei może zarezerwować sobie wybrane produkty w sklepie, po wystawieniu ich na aukcji. Na korzyść tego rozwiązania przemawia także samoczynne pobieranie grafik, opisów i innych danych do aukcji oraz grupowanie towarów, tworzenie aukcji wznawianych, automatyczne księgowanie płatności PayU czy PayPal i wystawianie komentarzy, możliwość obsługiwania wielu kont i pobierania produktów z Allegro do sklepu.

Integracja z marketplace się opłaca

Jednym z najpopularniejszych i największych marketplace na całym świecie jest Amazon, który przecież na początku był zwykłym sklepem sprzedającym książki. Obecnie właściciele sklepów internetowych mogą założyć konto na Amazonie i rozpocząć sprzedaż na tej platformie, co wiąże się z możliwością zwiększenia przychodów ze sprzedaży.

Dzięki aplikacjom umożliwiającym integrację sklepu z platformą typu Amazon, możliwe jest szybkie pobranie nazw produktów wraz z opisami i zdjęciami oraz ustawienie ceny, obustronna synchronizacja stanów magazynach czy zdobycie profesjonalnego konta sprzedawcy. Towar może być wysyłany do magazynu w Polsce czy też można zdecydować się na bezpośrednią wysyłkę do klientów. Co ciekawe, dużo sprzedające sklepy mogą liczyć na otrzymanie wsparcia w postaci konsultanta, który usprawnia cały proces sprzedaży.

Integracja z marketplace równa się staniu się częścią katalogu produktów oferowanych w najbardziej popularnych serwisach świata, a wszystko to przy pomocy kilku kliknięć myszką. Proces jest całkowicie zautomatyzowany, a sprzedaż i prezentowanie oferty sklepowej są stosunkowo łatwe.