Jak dodać regułę katalogu w Magento?

Czym są reguły katalogu w Magento?


Definicja reguł katalogu

Reguły katalogu w Magento to narzędzie służące do automatyzacji promocji produktów. Są one powiązane z ceną produktu jeszcze przed dodaniem go do koszyka przez klienta. To oznacza, że obniżone ceny są widoczne dla klientów już na poziomie przeglądania katalogu sklepu.

Reguły katalogu pozwalają na masowe zarządzanie promocjami w oparciu o wcześniej zdefiniowane warunki, co jest szczególnie przydatne w przypadku sklepów z dużą ilością produktów.

Różnice między regułami katalogu a regułami koszyka


Główna różnica między regułami katalogu a regułami koszyka polega na momencie ich zastosowania:

Reguły katalogu

  • Są stosowane bezpośrednio do ceny produktu w katalogu
  • Obniżona cena jest widoczna dla klienta przed dodaniem produktu do koszyka
  • Wpływają na wszystkie produkty spełniające określone warunki

Reguły koszyka

  • Są stosowane dopiero po dodaniu produktów do koszyka
  • Zniżka jest widoczna dla klienta dopiero na etapie finalizacji zakupu
  • Mogą być bardziej złożone i uwzględniać warunki związane z całym koszykiem zakupów

Korzyści z używania reguł katalogu


Oszczędność czasu

Zamiast ręcznie obniżać ceny każdego produktu, można szybko zastosować promocję do wielu artykułów jednocześnie

Elastyczność

Reguły katalogu umożliwiają tworzenie rabatów na wybrane kategorie produktów, artykuły konkretnego producenta lub towary o określonych cechach, takich jak kolor, model czy rozmiar

Personalizacja

Dzięki grupowaniu użytkowników, niektóre reguły katalogu mogą być spersonalizowane dla różnych grup klientów

Automatyzacja

Promocje są automatycznie stosowane do produktów spełniających określone warunki, co eliminuje potrzebę ręcznego zarządzania cenami

Zwiększenie sprzedaży

Widoczne obniżki cen mogą zachęcić klientów do zakupów, co przekłada się na wzrost sprzedaży

Przygotowanie


Przed przystąpieniem do tworzenia reguły katalogu, należy zgromadzić kilka kluczowych informacji:

Cel promocji

Określenie, czy reguła ma obejmować całą kategorię produktów, artykuły konkretnego producenta, czy towary o określonych cechach (np. kolor, model, rozmiar)

Czas trwania promocji

Ustalenie daty rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania reguły

Grupy klientów

Zdefiniowanie, dla których grup odbiorców promocja ma być dostępna

Wartość rabatu

Decyzja, czy zniżka ma być wyrażona procentowo czy kwotowo

Priorytet reguły

Jeśli w sklepie istnieją już inne reguły katalogowe, należy określić priorytet nowej reguły

Dodanie reguły katalogu do Magento


W celu dodania nowej reguły katalago należy wejść w:

MarketingPromocjeReguły cenowe kataloguDodaj regułę

 

 

W podanym przykładzie ceny produktów z wybranej kategorii będą niższe o 10% dla zaznaczonej witryny oraz grup klientów

Dyrektywa Omnibus


Zgodnie z dyrektywą Omnibus pokazując ceny w promocji należy pokazać również najniższą cenę produktu z przed 30 dni od dnia jej rozpoczęcia.

Obowiązek można spełnić za pomocą naszych modułów